Najczęściej zadawane pytania

Tutaj znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, jakie nam zadajecie. Jeśli jednak nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie zawsze możesz do nas napisać – tutaj.

ikona kursy

Kursy

Swoje kursy możesz znaleźć na dwa sposoby:

1. Na podstronie “Kursy” w zakładce “Moje kursy

Grafika poglądowa pokazująca gdzie można znaleźć swoje kursy

2. W menu swojego profilu “Kursy -> Moje kursy”

Grafika, druga, poglądowa pokazująca gdzie można znaleźć swoje kursy

Zarówno pojedyncze kursy, jak i pakiety wykupuje się na taki sam okres długości dostępu, tj, rok kalendarzowy od momentu zakupu (nie jest zaokrąglany do pełnego dnia!).

Nie ma możliwości wykupienia krótszego okresu dostępu!

Nasze kursy przeznaczone są przede wszystkim dla uczniów szkół średnich realizujących biologię na poziomie rozszerzonym. Oferujemy kursy zarówno do nowego, 4-letniego liceum, jak i starego, 3-letniego liceum.

Nasze kursy umożliwiają opracowanie wszystkich zagadnień wymaganych w podstawie programowej.

Z naszych kursów korzystają również studenci takich kierunków, jak np. psychologia czy dietetyka. A także osoby, które po prostu interesują się biologią.

Nasze kursy przeznaczone są do samodzielnej nauki. Więc jeśli jesteś osobą, która potrafi się zmobilizować do systematycznej pracy bez nadzoru nauczyciela, to jest to świetne rozwiązanie dla Ciebie.

Jeśli nie wiesz, czy taka nauka jest dla Ciebie, zapoznaj się z naszymi darmowymi materiałami (w prawie każdym kursie są otwarte lekcje dostępne dla wszystkich).

 

Pakiet Teraz Biologia zawiera 29 kursów biologii obejmujących pełen zakres materiału zgodnie z wymogami podstawy programowej dla 3-letniego liceum (IV etap kształcenia). W przypadku wielu wykładów omawiane zagadnienia zostały rozszerzone, by umożliwić pełne zrozumienie trudnych zagadnień.

Na każdy kurs składają się:

  1. Multimedialne wykłady online
    – wykłada W. Lewiński
    – format multimedialny (wideo dostępne online VOD)
    – łącznie prawie 226 godzin zegarowych
    – w przygotowaniu wykorzystano ponad 6 tys. rysunków, fotografii, animacji i filmów
    – przystosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych, komputerów, smartTV i projektorów.
    rozdzielczość podstawowa – 1080p (fullHD), z możliwością zmniejszenia rozdzielczości do 720p (HD)
    – opcja full screen (tryb pełnoekranowy)
    – możliwość sterowania prędkością odtwarzania (od 0,5 do 2x)
    – dowolna liczba odtworzeń klipów (dostęp 24/7)
  2. Zadania maturalne
    – posegregowane tematycznie zadania CKE w postaci pliku do pobrania i wydrukowania
    – plik pdf. z kluczem rozwiązań (odpowiedzi)
    – sprawdzian końcowy na zaliczenie danego kursu
    – liczba punktów do zdobycia przy każdym zadaniu, szacunkowy czas na rozwiązanie danego zadania (zestawu)
  3. Test sprawdzający online
    – test zawierający (zależnie od kursu) ok. kilkudziesięciu pytań
    – format elektroniczny, dostępny tylko online
    – natychmiastowa ocena po zakończeniu testu
    – typy pytań: jednokrotny wybór, wielokrotny wybór, prawda/fałsz, uzupełnij tekst, dopasuj tekst, uszereguj zdania
    – wyświetlanie pytań w kolejności losowej (randomizacja)
    – wyświetlanie odpowiedzi w kolejności losowej (randomizacja)
    – komentarze do poprawnych i niektórych błędnych odpowiedzi
    – limit czasu zależny od liczby pytań i stopnia trudności testu
    – maksymalna liczba prób
    – próg zaliczenia na poziomie 51%
    Uwaga: testy można rozwiązywać nawet w smartfonie, ale zalecane jest urządzenie z większym ekranem.
  4. Fiszki
    – 2 zestawy fiszek (ich liczba zależy od kursu)
    – format elektroniczny (dostęp tylko online)
    – wyświetlanie na ekranie urządzeń mobilnych i komputerów.
 

Na każdy kurs składają się:

  1. Multimedialne wykłady online
    – wykłada W. Lewiński
    – format multimedialny (wideo dostępne online VOD)
    – w zależności od działu od kilku do kilkunastu godzin zegarowych
    – w przygotowaniu wykorzystano rysunki, fotografie, schematy, animacje i filmy
    – przystosowane do wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych, komputerów, smartTV i projektorów.
    – rozdzielczość podstawowa – 1080p (fullHD), z możliwością zmniejszenia rozdzielczości do 720p (HD)
    – opcja full screen (tryb pełnoekranowy)
    – możliwość sterowania prędkością odtwarzania (od 0,5 do 2x)
    – dowolna liczba odtworzeń klipów (dostęp 24/7)
  2. Zadania maturalne
    – posegregowane tematycznie zadania CKE w postaci pliku do pobrania i wydrukowania
    – plik pdf. z kluczem rozwiązań (odpowiedzi)
    – sprawdzian końcowy na zaliczenie danego kursu
    – liczba punktów do zdobycia przy każdym zadaniu, szacunkowy czas na rozwiązanie danego zadania (zestawu)
  3. Test zaliczeniowy online
    – test zawierający (zależnie od kursu) ok. kilkudziesięciu pytań
    – format elektroniczny, dostępny tylko online
    – natychmiastowy wynik po zakończeniu testu
    – limit czasu zależny od liczby pytań i stopnia trudności testu
    – ograniczona liczba prób/podejść
    – próg zaliczenia na poziomie 51%
    Uwaga: testy można rozwiązywać nawet w smartfonie, ale zalecane jest urządzenie z większym ekranem.
  4. Fiszki
    – 2 zestawy fiszek (ich liczba zależy od kursu)
    – format elektroniczny (dostęp tylko online)
    – wyświetlanie fiszek w kolejności losowej
    – wyświetlanie na ekranie urządzeń mobilnych i komputerów.
 
ikona płatności

Płatności

Oferujemy następujące opcje płatności:

  • przez operatora płatności: PayU (szybki przelew online, karta debetowa/kredytowa, blik, przelew pocztowy) lub PayPal;
  • przelewem bezpośrednio na nasze konto (dane do przelewu otrzymasz w mailu potwierdzającym zamówienie;
  • PayU Raty – możliwość opłacenia kursów w ratach, minimalna kwota zakupu to 300 zł.

Niestety, nie ma takiej możliwości. Podczas składania zamówienia można wpisać tylko jeden kod.

Proszę się zalogować i sprawdzić koszyk, niektóre promocje dotyczą tylko już zarejestrowanych użytkowników, więc kod zostanie uwzględniony dopiero po zalogowaniu się.

Tak, wybierając opcję płatność PayU lub PayPal.

WAŻNE: nie trzeba posiadać konta w PayPal. Jest to płatność z tzw. kontem opcjonalnym. Zamiast logować się do konta w PayPal, wybieramy opcję zapłać kartą.

Tak, uruchomiliśmy opcję płatności Raty PayU. Aby skorzystać z tej opcji, należy złożyć zamówienie za min. 300 zł. Wówczas pojawi się opcja PayU Raty. Należy ją wybrać i kliknąć w Kupuję i płacę. System przekieruje do formularza wniosku kredytowego. Należy przygotować odpowiednie dane. Wniosek jest rozpatrywany w ciągu ok. 15 minut (w dni robocze w godzinach pracy). Po pozytywnej weryfikacji i przyznaniu kredytu, odpowiednie środki zostają przelane na konto naszego sklepu, a Państwo uzyskują dostęp do wykupionej subskrypcji.

Ważna informacja! Oficyna Multimedialna Teraz Wiedza s.c. nie jest stroną w udzieleniu pożyczki. Pośrednikiem jest PayU S.A., a pożyczkodawcą odpowiedni bank.

ikona techniczne

Techniczne

Najczęściej przyczyną tego jest brak aktywacji konta. Wiadomość z linkiem aktywacyjnym otrzymuje każdy po założeniu konta na naszej stronie. Zdarza się, że wiadomości z tym linkiem wpadają do spamu. Jeśli nie możesz znaleźć tej wiadomości, napisz do nas – ręcznie aktywujemy konto.

Jeśli mimo wykupionego dostępu nie możesz odtwarzać lekcji, sprawdź czy przed rozpoczęciem kursu wybrałaś/eś opcję “Rozpocznij kurs” w oknie informacyjnym kursu.

 

Grafika poglądowa pokazująca jak rozpocząć kurs

Jeśli zobaczysz na Tablicy, w Grupie, na forum Grupy lub w komentarzach treść, którą uważasz za nieodpowiednią, możesz ją zgłosić. Służy do tego opcja “Zgłoś”, która pojawia się pod każdą aktywnością użytkownika na stronie. Wybierz odpowiedni rodzaj zgłoszenia lub jeśli nie ma pasującej opcji opisz zgłoszenie samemu i kliknij “Zgłoś”. Odpowiednia informacja trafi do administratorów i zgłoszona treść zostanie zweryfikowana. Jeśli zgłoszenie okaże się poprawne, a zgłaszana aktywność narusza regulamin serwisu lub ogólnie przyjęte obyczaje netykiety, treść zostanie ukryta lub usunięta.

Hasło do pobrania plików pdf znajduje się w oknie z akceptacją warunków pobierania plików.

Grafika poglądowa pokazująca gdzie można znaleźć hasło do plików do pobrania

Proszę wyczyścić historię przeglądarki oraz cache i ponownie zalogować się na stronę. Proszę również sprawdzić czy przeglądarka nie blokuje pobierania plików. Jeśli to nie pomoże, prosimy o wiadomość na adres: techniczne@terazwiedza.pl

Niestety najczęściej programy pocztowe traktują tego maila jak spam i do tego folderu też go przerzucają. Prosimy o sprawdzenie folderu spam/niechciane.

Jeśli mail nie dotrze w ciągu najbliższych godzin, prosimy o wiadomość na naszą skrzynkę kontaktową. Możliwe, że w podanym podczas rejestracji adresie mailowym był błąd i stąd brak wiadomości potwierdzającej rejestrację.

Czas oczekiwania na aktywację dostępu zależy od wybranej metody płatności.

W przypadku szybkich płatności online (przez PayU lub Paypal) aktywacja dostępu następuje w ciągu kilku minut od potwierdzenia dokonania wpłaty.

W przypadku płatności bezpośrednio na nasze konto aktywacja następuje w ciągu 24 godzin od momentu zaksięgowania wpłaty (w dni robocze).

Uwaga: w weekend przelewy nie są księgowane, dlatego wpłaty dokonane bezpośrednio na nasze konto od piątku popołudnia do poniedziałku są księgowane najwcześniej popołudniu w poniedziałek!

W pierwszej kolejności należy sprawdzić folder spamu/wiadomości niechcianych. Jeśli mimo wszystko nie otrzymałeś takiego maila, prosimy zalogować się na swoje konto i sprawdzić poprawność adresu mailowego. Jeśli adres jest poprawny, a mimo to nie otrzymałeś maila, prosimy o kontakt na adres: techniczne@terazwiedza.pl.

faq-ikona-grupy

Grupy

Grupy to otwarte lub zamknięte “małe społeczności”, w których ludzie o podobnych zainteresowaniach, znajomi lub szukający znajomych, mogą swobodnie się komunikować i dzielić między sobą informacjami itp.

Jeśli nie chcesz już należeć do danej Grupy, możesz ją opuścić. W tym celu wystarczy, że klikniesz w przycisk “Twój status: użytkownik” pod zdjęciem tła Grupy, a pojawi się opcja “Opuść grupę”. Klikając w ten przycisk, zostanie automatycznie usunięty z Grupy.

Jest to Forum dostępne dla wszystkich członków określonej Grupy. W przeciwieństwie do Tablicy, na Forum dyskusja odbywa się w wątkach, co pozwala na łatwiejszą nawigację między wątkami i odnalezienie tego, który nas interesuje . Dodatkowo poszczególne wątki można:

  • subskrybować – żeby być na bieżąco z dyskusją w wątku,
  • przyklejać – żeby były lepiej widoczne,
  • “przyspawać” (najwyższy stopień wyróżnienia wątku),
  • dodać do ulubionych – ułatwia jego późniejsze znalezienie.

Domyślnie Administratorem jest osoba, która stworzyła Grupę. Jako Admin użytkownik może:

  • usunąć dowolny post na Tablicy Grupy lub na Forum,
  • utworzyć lub zamknąć Forum Grupy,
  • promować lub degradować członków Grupy,
  • usuwać z Grupy, nawet dać bana,
  • zmienić rodzaj Grupy (Publiczna/Prywatna/Ukryta),
  • zmieniać zdjęcia Grupy (profilowe i tła),
  • zamknąć Grupę, czyli usunąć ją całkowicie.

Jako Moderator użytkownik może:

  • usuwać wpisy na Tablicy Grupy na prośbę ich autora lub takie, które nie spełniają ogólnie przyjętych norm społecznych (obraźliwe, wulgarne itd.),
  • oznaczać posty na Forum jako spam,
  • łączyć te same wątki w jeden,
  • zapraszać użytkowników do Grupy,
  • cofać wysłane zaproszenia.

Użytkownik Grupy może:

  • dodawać, komentować i czytać posty na wewnętrznej Tablicy Grupy,
  • przeglądać listę użytkowników zapisanych do Grupy,
  • Przeglądać zdjęcia dodane do Grupy,
  • wysyłać wiadomość do członków Grupy indywidualnie lub do wszystkich na raz,
  • korzystać z Forum Grupy, o ile takie został utworzone przez administratora, czyli dodawać i czytać wątki, komentować je.

Zdjęcia profilowe i tła Grupy można dodać w trakcie tworzenia Grupy. Jeśli jednak nie masz pod ręką akurat tych zdjęć, to nic nie szkodzi. Można je zawsze dodać później, jak również dowolnie zmieniać (nie ograniczamy wam tutaj ilości zmian). W gotowej już Grupie zdjęcia dodaje się w panelu zarządzania Grupą.

Uwaga: Musisz być administratorem Grupy, żeby móc dodawać/zmieniać zdjęcia Grupy.

Aby utworzyć Grupę, należy posiadać aktywne konto w naszym serwisie i być zalogowanym. Grupę można utworzyć na dwa sposoby:

  1. Z poziomu bocznego menu należy wybrać faq-ikona-grupy Grupy. Pojawi się strona z listą wszystkich istniejących grup (publicznych i prywatnych). Następnie należy wybrać opcję “Stwórz grupę” i postępować dalej zgodnie z instrukcją.
  2. Z menu profilu należy wybrać Grupy. Następnie wyświetli się podmenu, z którego należy wybrać opcję “Stwórz grupę“.

W przeciwieństwie do Grupy Prywatnej, widocznej na liście wszystkich grup i dostępnej dla każdego zaproszonego użytkownika, Grupa Ukryta jest niewidoczna i dołączyć do niej może tylko osoba zaproszona przez uprawioną osobą z Grupy Ukrytej.

faq-ikona-tablica

Tablica

Tablica to znany, z popularnego portalu społecznościowego, strumień aktywności, wpisów, aktualności i informacji o zmianach na stronie oraz u użytkowników. Każdy zarejestrowany użytkownik może dodać wpis na Tablicy, który będzie widoczny dla innych użytkowników. Może również polubić i skomentować wpisy innych oraz oznaczać użytkowników, których chce wspomnieć lub “zawołać” – w tym celu należy użyć znaku @ podczas pisania, system uruchomi wyszukiwanie użytkownika po kolejnych wpisywanych znakach.

Uwaga: Administrator serwisu zastrzega sobie prawo do usuwania wpisów i komentarzy, które są wulgarne, obraźliwe, rasistowskie, bądź szkalujące innych.

Każdy zarejestrowany użytkownik z aktywny kontem może dodawać wpisy, komentować je oraz czytać wpisy innych.

Oczywiście, przy każdym Twoim opublikowanym wpisie jest dostępna opcja usuń.

Wpisy mogą być usuwane tylko przez autorów wpisów lub w przypadku naruszenia zasad korzystania z Tablicy i ogólnie przyjętej netykiety przez Administratora serwisu.

UŻYTKOWNIK

Aby zaprosić użytkownika do znajomych, wejdź na profil użytkownika, którego chcesz zaprosić i wybierz opcję “Zaproś do znajomych”.

Uwaga: użytkownik musi potwierdzić chęć dołączenia do Twoich znajomych.

Profil można edytować bezpośrednio w rozwijanym menu przy ikonie użytkownika. Jak również w podglądzie profilu, klikając przycisk “Edytuj profil”.

Możesz edytować podstawowe informacje: nazwę użytkownika, imię oraz nazwisko. Możesz też ustawić widoczność swoich danych/swojego profilu: Publiczne, Użytkownicy, Moi znajomi lub Tylko ja. Dodatkowo jeśli chcesz, może dodać linki do swoich mediów społecznościowych oraz ustawić dane, które będą automatycznie uzupełniane podczas składania zamówienia – ich widoczność dla innych możesz również samemu zdefiniować.

Możesz to zrobić na dwa sposoby:

  • najedź kursorem na swoje zdjęcie, pojawi się ikonka edycji.
  • wybierz z menu właściwą opcję

Aby zablokować użytkownika, wejdź na jego profil. Tam zobaczysz opcję “Zablokuj”. Kliknij przycisk i gotowe. Użytkownik nie będzie mógł wysyłać do Ciebie wiadomości, zapraszać Cię do Grupy, do znajomych oraz nie będzie widział Twojej aktywności, równocześnie Ty też nie będziesz widzieć aktywności zablokowanego użytkownika.

Z menu profilu wybierz opcję Konto, a następnie Zaproszenia do Grupy. Pojawi się checkbox z informacją, że chcesz otrzymywać zaproszenia tylko od znajomych. Zaznacz go i kliknij zapisz.

Z menu profil wybierz opcję Konto, a następnie Ustawienia wiadomości. W tym miejscu będziesz mógł/mogła ustawić swoje preferencje dotyczące otrzymywania wiadomości oraz powiadomień zarówno z systemu, jak i od innych użytkowników.

Chcesz poinformować znajomych, którzy nie mają u nas konta o naszym fantastycznym portalu? Nie musisz już kopiować linków, otwierać komunikatora/poczty, żeby ich poinformować. Wyślij zaproszenie bezpośrednio z naszej strony, a dokładniej ze swojego profilu. Wybierz w menu profilu Zaproszenia, wypełnij formularz i gotowe. Jeśli chcesz, możesz zmienić domyślny temat i treść wiadomości. W tym samym miejscu możesz również przejrzeć wysłane zaproszenia 🙂